Followers

Saturday, December 27, 2008

ISU PROJEK PENYELENGGARAAN BLOK A & B!!!


Penghuni blok A & B pastinya tertanya-tanya berikutan sms yang diterima daripada wakil JIK/JTK baru-baru ini berkenaan projek penyelengaraan yang dilakukan di blok tersebut sejak sebulan yang lalu. Bermula 24 November 2008, projek di bawah bidang kuasa JPPHB sepenuhnya ini yang melibatkan penggantian bumbung, syiling dan pendawaian elektrik di blok-blok tersebut nampaknya dikhuatiri tidak mampu disiapkan mengikut masa yang telah ditetapkan.

Pihak JIK/JTK yang di wakili saudara presiden dan timb. presiden serta di iringi penolong pengurus asrama, en khuzairul telah meninjau sendiri keadaan terkini di blok tersebut. Apa yang mengejutkan dan pasti mengecewakan kita adalah proses penyelenggaraan tersebut bukan sahaja masih belum siap sepenuhnya bahkan pemantauan terhadap pekerja-pekerja asing yang melaksanakan tugas penyelenggaraan tersebut juga di abaikan oleh pihak JPPHB dan kontraktor terlibat.

Justeru, sebagai langkah awal, pihak JIK/JTK telah mengambil tindakan dengan membuat makluman kepada semua penghuni blok tersebut melalui sms dan blog. Untuk pengetahuan semua, tindakan ini diambil bagi memastikan pihak kolej dapat memberikan penempatan sementara yang selesa berdasarkan jumlah penghuni yang mendaftar masuk dengan jumlah ruangan dan bilik-bilik khas yang akan digunakan sebagai penempatan sementara.

Walaubagaimanapun, pihak Kolej tidak memaksa dan penghuni berhak membuat pilihan untuk sama ada hadir pada tarikh daftar masuk yang sepatutnya iaitu pada 29 Disember 2008 dari jam 8.30 pagi hingga 5.30 petang atau pada tarikh yang lebih lewat. Ini kerana, pihak Kontraktor dan JPPHB hanya dapat memberikan kata putus sama ada blok tersebut selamat dan sempat diduduki sehari sebelum tarikh daftar masuk yang sebenarnya.Usah khuatir jika ada yang telah membeli tiket untuk pulang ke UM. Diharapkan penghuni dapat sentiasa berkunjung ke blog ini untuk sebarang maklumat lanjut dan juga untuk sebarang pertanyaan.

Kebajikan Berkeutamaan

No comments:

UNIVERSITI MALAYA

UNIVERSITI MALAYA

gerak

gerak

KOLEJ KEDIAMAN KETIGA

KOLEJ KEDIAMAN KETIGA